سه نوع اصلی سالن کنسرت وجود دارد: جعبه کفشی show box، تاکستان vineyard، و شکل بادبزنی fan form.

سالن کنسرت های کلاسیک قرن نوزدهم به شکل جعبه کفشهای باریک و بلند و مستطیلی بودند. از این دست سالن ها می توان به سالن های  (Amsterdam Concertgebouw (1888), the Vienna Musikvereinssaal (1870)the Boston Symphony Hall (1900 اشاره کرد.

اما سالن های به شکل تاکستان معمولا از تراس ها و راه های لایه لایه ای تشکیل می شوند که سطوحی با درجه بازتابندگی بالا دارند. منطقه حضار به بخش های فرعی تقسیم بندی می شود. این بخش ها بصورت پارالل نامتقارن می باشند و انعکاس های اولیه خوبی را برای تمام بخش های حضار ایجاد می کنند. از سالن Philharmonie (1963) برلین می توان به عنوان یک سالن تاکستانی معمولی یاد کرد.

شکل سوم، یا همان شکل بادبزنی، معمولا در هیچ کجا خیلی خوب کار نکرده است. منطقه حضار به سمت عقب عریض می شود و فضای بیشتری را برای بلیط فروشی ایجاد می کند. زاویه دیوارهای کناری که به سمت بیرون است از ایجاد بازتاب های کناری لازم برای رسیدن به آکوستیک مطلوب سالن کنسرت جلوگیری می کند. این فرم در اواسط قرن بیستم معمول بود.

vineyard hall
vineyard hall

سالن تاکستانی با بازتابنده های

چند گانه

fan-shaped
fan-shaped

سالن بادبزنی که باعث می شود بازتاب های کناری در مرکز از دست بروند

shoe-box
shoe-box

سالن جعبه کفشی با بازتابنده های کناری خیلی خوب

شرکت طراحی مهندسی ایده نگاران آراد، طراح و مجری سالن های کنفرانس، همایش، کنسرت، آمفی تئاتر و سینما

concert hall
شرکت طراحی مهندسی ایده نگاران آراد، طراح و مجری سالن های کنفرانس، همایش، کنسرت، آمفی تئاتر و سینما

 

vineyard hall
vineyard hall

 

 

شرکت طراحی مهندسی ایده نگاران آراد، طراح و مجری سالن های کنفرانس، همایش، کنسرت، آمفی تئاتر و سینما

شرکت طراحی و مهندسی ایده نگاران آراد با تجربه ای طولانی در ساخت و تجهیز سالن های آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما و همچنین بهره گیری از آخرین تکنولوژی و دانش صنعت آمفی تئاتر و تحقیق و مطالعه پیوسته در این صنعت، پیشرفته ترین سیستم های صوتی و ویدئویی را در کنار طراحی دکور زیبا و جذاب و در عین حال کاربردی، با در نظر گرفتن مسائل علمی صوت و آکوستیک و نورپردازی، ارائه می دهد.